22.6.19

Et barns juledrøm

(Efter Leevi, barbarisk)


Englen skinnede som et lysbillede,
spurgte, hvorfor sidder du stadig der,
her er jeg,
jeg kunne ikke tale, dødsstykke i halsen,
selv om det ikke var godt, jeg var bange,
da vi gik i stjernesporet,
jeg havde en rød legetøjshest
i venstre hånd, Star Sprays
glinsede,
solen vandrede imod os i tågen,
englen havde en lille stærk hånd,
varm i min, og hvide fjervildte vinger,
sole talte et mærkeligt sprog
med dæmpede stemmer,
jeg var blød, godt tilpas,
så tabte englen den kolde vind,
den kom fra rummet, det var her,
jeg fik min hest, jeg kan ride
på en sols ryg, den flyver vildt
gennem puslespillet, jeg faldt
gennem støbningen, blå,
varm, noget var helt klart,
tusind stearinlys, jeg forsøgte
at se på de seks i hjørnet,
jeg kunne ikke se den grønne
nogen steder.



Ingen kommentarer: