28.1.08

In the process of pounding a nail, Kharms has vaporized his own hammer.

5 kommentarer:

pew sagde ...

Hvornår kommer han, Kharms, på dansk?

Peter Højrup sagde ...

Sikke en besynderlig læsning af Kharms og af litteratur i det hele taget: "Alle forfattere ved jo, at fiktion er løgn og har lidt dårlig samvittighed over at skrive den!" Så lad dog være med at skrive fiktion! "The moment of necessary falsification." - sikke noget vrøvl. Giv os hellere nogle smagsprøver Martin

Martin sagde ...

PC: Jeg tror ikke længere, det er urealistisk at sige, den er her i løbet af 5-6 uger.

PH: Jeg forstår ikke, hvad det er, du har set dig vred på. Jeg synes, det er en fin artikel.

Peter Højrup sagde ...

Jeg bliver irriteret over præmissen. Altså at alle forfattere (Kharms inkl.) med gustent overlæg sidder og regner på, hvordan de bedst kan bringe læseren i den ene eller anden form for affekt. Bortset fra det, er
beskrivelsen af Kharms tekster fin nok.

pew sagde ...

Jeg glæder mig. Og så skal jeg nok sørge for at få overdraget de penge jeg skylder jer på Basilisk, det er min evige dårlige samvittighed. Jeg synes det er fantastisk det arbejde i lægger i verden. Så et kæmpe HURRA fra mig. Det kan ikke gøres ofte nok: HURRA, HURRA!