17.10.05

KINA-UPDATE

Succes!

Udposts alleryderste udpost melder nu fra Kina, at ikke alene er Udpost tilbage online i Kina - det samme gælder ALLE GOOGLES BLOGSPOT-SIDER!!! Som René siger i kommentaren nedenfor, kan man allerede se de første besøgende fra Riget i Midten melde deres ankomst hertil. Velkommen! 歡迎!

Dette markerer en bemærkelsesværdig sejr for det stille og høflige diplomati. Tak til Hans Excellence Ambassadør Zhen Jianguo, som åbenbart så langt fra at ignorere vores henvendelser som muligt, tværtimod har brugt al sin tid på at arbejde for ytringsfriheden i Kina.

Hvis du hører til dem, der er desillusionerede over verdens tilstand og politikernes elendighed, så lad dette være en opmuntring. Det hjælper at tale til folk! Det hjælper at engagere sig! Skriv til dine folkevalgte (eller hvad de nu er), tal til dem. Nogle af dem vil gerne hjælpe!



PS. Jeg synes stadig ikke det var en god ide at fejre invasionen befrielsen af Tibet, men det nævner vi ikke med et ord mere i dag.

3 kommentarer:

René Jean Jensen sagde ...

Tror du så også Elisabeth Møller Jensen, KVINFO, napper et konsulat inden længe?

Martin sagde ...

Ved du hvad, jeg tror bare det er at spørge. Jeg tror hendes største ønske er at kunne repræsentere det oplyste danske middelklassevælde i mindre priviligerede (læs: stakkels) dele af verden. En provinsby på Borneo måske? Jeg ser hende for mig, svedende, i tropehat. Som leder af en pigeskole. Meget prisværdigt.

René Jean Jensen sagde ...

Jeg så en forsker udtale i en eller anden avis fornylig, at 80-90 % af danskerne er middelklasse. Kan det passe? Men et langt mere presserende spørgsmål (som måske har noget med Kina at gøre, men sikkert ikke med KVINFO) er om de mange boligprogrammer i TV kan opfattes som middelklassens kognitive terapi (du ved: TÆNK POSITIVT! TÆNK POSITIVT!)?