19.4.04

Endnu et gammelt digt - jeg har meget længe gerne villet skrive en rigtig god villanelle, men det er virkelig virkelig svært. Det her er det nærmeste jeg kan komme.


Nørden fra Memphis


Jeg nøjes med at læse i min bog
og sidde alene med mine minder.
Jeg taler heller ikke deres sprog

heromkring. Jeg venter på mit tog
og kaster stjålne blikke efter to veninder.
Jeg nøjes med at læse i min bog.

Omsider nærmer toget sig i slow-
motion. Fugle synger, solen skinner.
Jeg taler heller ikke deres sprog.

Nej, de kan ikke få mit pis i kog
med smilehullerne i deres kinder -
jeg nøjes med at læse i min bog.

De er som katte når de taler, jo,
det lyder lidt som om de spinder.
Jeg taler heller ikke deres sprog

og sidder stum og kuet som et fjog:
Det er jeg, når det drejer sig om kvinder.
Jeg nøjes med at læse i min bog.
Jeg taler heller ikke deres sprog.

Ingen kommentarer: