2.9.03

Meget at gøre. Den travle bloggers udvej #2: Genbrug gamle tekster. Jeg fandt en hel bunke gamle digte fra tiden på Forfatterskolen. Om meget af det gælder det utvivlsom at MAN SKULLE HAVE VÆRET DER.
Her er resultatet af en øvelse Jeppe lavede. Jeg kan ikke huske hvad den gik ud på, det var noget med at skrive videre på en tekst sidemanden havde lavet (dvs. improviseret på 5 minutter). Så det handlede om at inkludere den her udenlandske mand og noget med nogen der venter på nogle fotos. Anywayz, det kan godt være det bare er mig, men jeg synes stadig slutningen er sjov. Dette er helt afgjort FLARF. Eller måske protoflarf?


Vintereventyr

Scenen: Pladsen foran Det Kongelige Teater. Personerne: Manden, H.C. Andersen, Oehlenschläger, en skrigende kvinde, en grædende kvinde, en elefant + div.

Manden
(Ser endnu en gang på sit ur)

HC Andersen
Dørene lukkes, dørene lukkes,
lysene slukkes, træerne bukkes, dukkerne vugges....

Oehlenschläger
(til manden) Jeg ville ønske han ville holde sin kæft. Hver aften bræger han sådan op.

Manden
Yeah... (efter en pause:) Is it always this cold here? My dick is freezing, next I’ll be pissing snow!

Oehlenschläger
Tja... Frosten er hård / i år.
Hård i morgen, / hård idag
og hård igår!

HC Andersen
(er holdt op med at råbe og kommer nærmere)
Kaffe er godt / kaffe er godt
varmt og dejligt / og fugtigt og vådt.

Oehlenschläger
Kaffe går an, / kaffe går an.
The er ej andet / end opvarmet vand.

Manden
(ser på sit ur, opdager at det er gået i stå to sekunder i otte) You guys know what time it is?

HC Andersen
På tiden har vi ikke styr.
Der er ingen tid i eventyr.

Manden
(nærmer sig en kvinde) ‘scuse me...

Kvinden
(løber skrigende bort) Hjælp, hjælp hjælp...

Pigen
(kaster sig grædende om halsen på manden)
Det var blot et par billeder han skulle hente,
åh, jeg er så træt af at vente.

(Elefanten daler umådeligt langsomt ned i en faldskærm. HC Andersen og Oehlenschläger kaster sig på knæ og udbryder i kor)

HC Andersen & Oehlenschläger
Grå elefant / grå elefant,
alt hvad du siger / må være sandt.

Elefant
Mumbo Jumbo Bumbo Dumbo
Bambi sejler sikkert i havn...

Manden
What the hell...

Elefant
....er mit navn!

Manden
Is that you Larry..?!!

Ingen kommentarer: